Zdrowa dawka stresu mobilizuje i skłania nas do działania, aby rozwiązać problem i wrócić do stanu harmonii. Gdy stresująca sytuacja przedłuża się a nasze mechanizmy obronne nie dają sobie rady z obciążeniem zaczynamy szkodzić sobie.
Docenianie | Motywowanie | Zaangażowanie
Chieff Happiness Officer
- Wspieram firmy w budowaniu kultury zaufania, pozytywnego doceniania i podnoszeniu satysfakcji pracowników.
- Wspieram liderów i menedżerów w ich rozwoju oraz czerpaniu satysfakcji z relacji, pracy i życia.
- Zajmuję się wprowadzaniem rozwiązań i praktyk umożliwiających stworzenie szczęśliwego środowiska dla pracy i rozwoju. Pomagam zwiększać poczucie szczęścia w pracy i zmniejszać poczucie frustracji.
- Pomagam w rozwiązywaniu konfliktów i nawiązywaniu porozumienia oraz w budowaniu zgranych, efektywnych zespołów.
- Pomagam uzyskać przewagę konkurencyjną, rozwijać relacje biznesowe przez elastyczne dopasowanie się do klientów
UZYSKAJ PRZEWAGĘ KONKURENCYJNĄ
Chcesz budować markę i wizerunek pożądanego pracodawcy? Zmniejszać rotację i utrzymać najbardziej pożądanych pracowników? Zwiększać efektywność pracy zespołu? Podnosić poziom satysfakcji i zaangażowania pracowników?
Znalazłeś się w DOBRYM miejscu!
Przejrzyj moją ofertę i zobacz jak mogę Ci w tym pomóc.
Przejmij kontrolę - zostaw napięcie za drzwiami
Odzyskaj energię do działania, zmniejsz napięcia i naucz się skutecznie regenerować.
Proste techniki dla zapracowanych, do zastosowania wszędzie i opanowania w krótkim czasie.
NAUCZ SIĘ ZARZĄDZAĆ SWOIM STRESEM
Rozwijaj autoregulację i buduj rezyliencję
- 96% badanych dostrzega negatywny wpływ stresu w firmie na wydajność pracowników*
- 59% respondentów z grupy pracowników chciałaby otrzymywać wskazówki od pracodawcy dotyczące radzenia sobie ze stresem i dbania o kondycje psychiczną*
- Nadmiar stresu (59%), presja czasu (51%), nadmiar zadań (48%), złe relacje w zespole (28,5%), złe relacje z przełożonym (28,5%) sprzyjają powstawaniu i utrzymywaniu się zaburzeń psychicznych*
Krótkie i skuteczne techniki, które w łatwy sposób przywrócą równowagę i pozwolą skutecznie radzić sobie z wyzwaniami dnia codziennego, zarówno w pracy jak i w domu.
W trakcie spotkania krótko omówione zostaną mechanizmy powstawania i skutki działania stresu na psychikę i organizm (bo ileż można o tym mówić :))
Skupimy się głównie na praktycznych sposobach radzenia sobie z stresem, napięciem i emocjami.
Będzie o tym jak w prosty i szybki sposób:
- podnieś poziom energii i odnaleźć motywację do działania
- obniżyć napięcie i zwiększyć poziom rozluźnienia
- zatrzymać gonitwę myśli
- przywrócić spokój i jasność myślenia
- poprawić koncentrację i samopoczucie
- oswoić trudne emocje i radzić sobie z nimi
- rozwijać samoregulację i samoświadomość
- budować odporność na stres
- zregenerować się
- zostawić stres w pracy
Forma spotkania
- spotkania indywidualne | warsztaty i webinary | regularna praktyka
- stacjonarnie i/lub on-line
Warsztaty i spotkania dostosowane do potrzeb organizacji.
Sukces nie jest czymś, co posiadamy, ani czymś, co robimy. Wynika po prostu z tego jacy jesteśmy. W związku z tym należy go szukać wewnątrz siebie, a nie w świecie zewnętrznym. (…) Wszyscy szukają go na zewnątrz, starając się manipulować światem, choć tak naprawdę nie wiedzą, gdzie powinni szukać. Nasze życie i osiągnięcia tak naprawdę wynikają z tego, kim jesteśmy.
– DAVID R. HAWKINS
Docenianie ma moc
Rozwijanie kultury doceniania przełoży się na zewnętrzną i wewnętrzną markę firmy. Zyskają pracodawcy, pracownicy, klienci a co za tym idzie finanse i zyski firmy.
KAŻDY POTRZEBUJE BYĆ DOCENIONY
Każdy potrzebuje informacji zwrotnej, że to, co robi jest ważne i ma sens.
- Docenieni pracownicy czują większą satysfakcję z wykonywanej pracy, są bardziej zaangażowani i lojalni wobec firmy, w której pracują (Instytu Gallupa)
- Organizacje posiadające system doceniania notują o 27% wyższe przychody, o 50% wyższą realizację wyników sprzedażowych, o 50% lepiej lokalizują klientów, a do tego ich pracownicy są o 38% bardziej produktywni. (Employer Branding Institute)
- Aż 91% badanych chciałoby otrzymywać więcej informacji zwrotnych na temat tego, jak postrzegane są ich wysiłki i konkretne efekty pracy. 69% ankietowanych wskazuje, że chciałoby otrzymywać ogólną, konstruktywną informację zwrotną. (Indeks Doceniania, 2019)
Budowanie kultury doceniania jest bardzo istotne. Informacja zwrotna, feedback nabierają większej siły i znaczenia jeżeli udzielane są bezpośrednio po zakończonym zadaniu czy projekcie. Potrzebujemy też szczegółowej i konstruktywnej informacji zwrotnej a nie tylko krótkiej pochwały w stylu „dobra robota”.
DOCENIANIE JEST WAŻNE
Pozytywne docenienie pomaga nam lepiej widzieć samych siebie, lepiej działać, funkcjonować, stajemy się bardziej kreatywni i ożywieni. Czujemy się dobrze, mamy poczucie że jesteśmy ważni. Wzrasta poczucie dobrostanu i wiara we własne siły, możliwości i inteligencję. Jednym słowem jesteśmy szczęśliwsi.
Docenianie, pochwały i komplementy powinny być autentyczne, wyrażane w prosty sposób oraz adekwatnie i proporcjonalnie do sytuacji.
- Każdy z nas ma różną potrzebę bycia docenionym.
- Każdy z nas ma swoje preferencje, co do sposobów przyjmowania i dawania słów uznania.
Form doceniania jest wiele począwszy od gratyfikacji finansowej, pozytywnej informacji od przełożonego lub podziękowania za pracę na forum zespołu/firmy a skończywszy na udziale w interesującym szkoleniu, voucherze do restauracji czy nagrody do wyboru w systemie kafeteryjnym.
Chwalenie możemy wykorzystywać również do manipulacji i uzyskania tego czego chcemy.
Gdy brakuje nam pozytywnego doceniania będziemy dążyć do uzyskiwania słów uznania w sposób negatywny np.: pracownik popełniający błędy, tylko w ten sposób jest zauważony przez przełożonego.
Doceniania i słów uznania potrzebuje zarówno pracodawca jak i pracownik.
W trakcie warsztatów wyjaśnię dlaczego docenianie jest ważne. Powiem jak skutecznie budować kulturę pozytywnego doceniania. Zastanowimy się nad tym jakie formy doceniania będą właściwe dla Twojej organizacji i razem wypracujemy strategię budowania pozytywnej kultury doceniania i informacji zwrotnej.
Forma spotkanie
- warsztaty i webinary
- stacjonarnie i/lub on-line
Czas trwania:
- warsztaty 2h | 3h | 8h
- webinary 1-2h
„Jeżeli kocham to co robię, wszystko jest w porządku, lecz jeśli nie, nigdy nie jest za późno, aby to zmienić”
– PAULO COELHO
Szczęście w pracy
Zajmuję się wprowadzaniem rozwiązań i praktyk umożliwiających stworzenie szczęśliwego środowiska dla pracy i rozwoju.
Szczęście w pracy opłaca się!
Badania pokazują, że szczęście w pracy jest dobre zarówno dla pracowników jak i dla organizacji.
- Ludzie, którzy są szczęśliwi w pracy, są o około 31% bardziej wydajni (Harvard Business Review).
- Korzyści szczęśliwej firmy: 37% wzrost sprzedaży, 31% wzrost wydajności oraz 19% wzrost dokładności wykonywanych zadań, jak również znaczną poprawę stanu zdrowia i jakości życia pracowników (Shawn Anchor, autor „The Happiness Advantage”).
- Szczęśliwsi pracownicy są bardziej produktywni oraz kreatywni a szczęśliwsze miejsca pracy cechują się niższą absencją i niższą rotacją.
Szczęście w pracy to nie tylko piłkarzyki, stoły do ping-ponga, owocowe czwartki, wspólne imprezowanie czy pokoje do relaksu. To atmosfera gdzie czuję się dobrze i mogę swobodnie dzielić swoimi poglądami. To przestrzeń gdzie jestem doceniany, wspólne celebrowanie sukcesów czy możliwość realizowania własnych pomysłów.
Każdy chce być szczęśliwy, również w pracy
W końcu spędzamy w niej znaczną część naszego czasu.
Odczuwanie szczęścia w pracy ma pozytywny wpływ na Ciebie, na ludzi, z jakimi pracujesz oraz na całą organizację.
Szczęśliwszy pracownicy są:
- Bardziej produktywni
- Bardziej kreatywni
- Bardziej pomocni
- Lepiej skoncentrowani na jakości
- Są lepszymi graczami zespołowymi
- Są bardziej otwarci
- Bardziej sympatyczni
- Mają więcej empatii
- Mają większy dystans
- Lepiej sprzedają
- Są bardziej optymistyczni
- Są bardziej zmotywowani
- Są bardziej zaangażowani
- Są bardziej energiczni
- Szybciej się uczą
- Są lepszymi liderami
W trakcie spotkań przekażę wiedzę i pokażę praktyczne sposoby, które pomogą zadbać i poprawić atmosferę w pracy, budować dobre relacje w zespole oraz skutecznie motywować i angażować pracowników tak, aby ich poziom szczęścia, satysfakcji i zadowolenia wzrósł.
Rozwijaj relacje biznesowe przez elastyczne dopasowanie się do klientów
Process Comunication Model®
Model osobowości opracowany przez dr Taibiego Kahlera przy współpracy z NASA na potrzeby rekrutacji i szkolenia astronautów został w przystępny, praktyczny sposób, dopasowany do realiów biznesowych.
Korzyści z zastosowania PCM®
Wykorzystywany jest do rozwoju osobistego oraz w biznesie w obszarze komunikacji, zarządzania i motywowania.
- Lepsze rozumienia siebie i innych.
- Rozwój relacji zawodowych i prywatnych.
- Sprawniejsze zarządzanie sobą i innymi.
- Skuteczniejsza komunikacja.
- Lepsze rozwiązywanie konfliktów.
- Skuteczne motywowanie siebie i innych.
- Nawiązywanie porozumienia i stworzenie pozytywnej interakcji.