Dla szkół wyższych, licealnych, podstawowych oraz przedszkoli.
Szkolenia dla Nauczycieli, Dyrektorów
Szkolenia dla Rad Pedagogicznych
Szkolenia dla pracowników naukowych i administracyjnych
Zajęcia dla uczniów
Warsztaty dla studentów
Szkolenia dla Rodziców
63%
odczuwa wysoki lub bardzo wysoki sens swojej pracy*
63%
deklaruje ogólne zaangażowanie zawodowe
67,5%
zauważa u siebie wyczerpanie
52,5%
doświadcza stresu zawodowego
Źródło: Raport z Ogólnopolskiego Badania Dobrostanu Zawodowego Nauczycieli „Jak nauczyciele czują się w swojej pracy”, Librus, marzec 2023r.
Zawód nauczyciela wiąże się z wysokim poziomem zaangażowania i odpowiedzialności. Nauczyciele mierzą się także z wyzwaniami, które nierzadko przekraczają ich zdolności radzenia sobie. Są również głosy, że stres w zawodzie nauczyciela może być głębszy niż stres związany z innymi zawodami.
Długotrwały stres może prowadzić do obniżenia motywacji, spadku koncentracji i skuteczności działań, trudności ze snem, objawów psychosomatycznych, zmęczenia, wyczerpania a w rezultacie do wypalenia zawodowego.
Aby nie kumulować stresu i przeciwdziałać zmęczeniu, wyczerpaniu czy wypaleniu zawodowemu nauczyciele potrzebują prostych i skutecznych rozwiązań redukujących stres, rozładowujących napięcie oraz budujących odporność psychiczną.
Dlatego też stworzyłam program Przejmij kontrolę i zostaw napięcie za drzwiami, który wspiera zarówno nauczycieli jak i dzieci i młodzież.
Program szkoleń skupia się głównie na praktycznych sposobach radzenia sobie z stresem, napięciem i emocjami oraz o skutecznych sposobach dbania o własną energię psychofizyczną.
Przejmij kontrolę i zostaw napięcie za drzwiami
Celem programu jest poszerzenie kompetencji nauczycieli z zakresu obniżania stresu i regulacji emocji własnych, dzieci i opiekunów oraz budowanie dobrostanu za pomocą prostych i skutecznych techniki.
Pomaga odzyskać energię do działania i zmniejszyć napięcie.
Umożliwia zminimalizowanie objawów stresu oraz naukę samoregulacji.
Wspiera budowanie odporności psychicznej i rozwija zdolność do pokonywania codziennych wyzwań.
Pomaga budować indywidualną i zbiorową odporność (całej grupy/klasy), aby skuteczniej regulować emocje i zachowania.
Pomaga skutecznie rozładować napięcie w sytuacjach szczególnie trudnych i kryzysowych.
Pomaga chronić siebie przed doświadczeniem wyczerpania oraz przeciwdziała wypaleniu zawodowemu.
Pokazuje jak doceniać siebie i rozwijać własne zasoby.
Uczy jak skutecznie się regenerować.
Pomaga budować i wdrażać codzienne rytuały dbania o siebie i własne potrzeby.
Program wspiera zarówno nauczycieli jak i dzieci i młodzież.
Korzystam z najnowszych osiągnięciach z dziedziny neurobiologii, psychologii pozytywnej i neurodydaktyki.
Korzyści
Uczestnik warsztatu będzie wiedział jak:
podnieść poziom energii i odnaleźć motywację do działania
w formie pojedynczych spotkań lub cyklicznie – cykliczne spotkania umożliwiają utrwalanie nabytych umiejętności
Spotkania dostosowane są do potrzeb i możliwości organizacji.
Dotyk to najsilniejsze narzędzie, którego można użyć, aby dzieci poczuły się bezpiecznie.
Masaż Dotyk Motyla w szkole i przedszkolu
Na podstawie Dotyku Motyla pokazuję jak w bezpieczny i dostrojony sposób używać dotyku w szkole.
Jak pomaga w szkole?
Wspiera nawiązywanie kontaktu, budowanie więzi i poczucia przynależności, bezpieczeństwa oraz w integrowaniu grupy.
Może być stosowany do oswajania dzieci z dotykiem i nauki rozróżniania między dobrym a złym dotykiem.
Uspokoi lub doda energii w zależności od potrzeby danego dziecka.
Masaż może być stosowany jako pierwsza pomoc zaraz po emocjonalnie trudnym dla dziecka doświadczeniu np.: upadku, kłótni z innym dzieckiem, rozstaniu z rodzicami w pierwszych dniach szkoły czy przedszkola itp.
Wykonanie
Jest krótki i łatwy do nauczenia i prosty do wykonania.
Wykonanie go zajmuje od 3 do 15 minut.
Masujemy poprzez ubranie np. siedząc na krześle lub leżąc na podłodze.
Cały masaż bądź jego elementy można wpleść w program zajęć.
Można go wykonać w parach lub jako automasaż.
Więcej o tym jak Dotyk Motyla wspiera naukę w szkole, dzieci, nauczycieli i wychowawców można przeczytać w artykule